آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-
آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-

منابع آزمون ارشدبرق(مصاحبه با نفرات برتر آزمون ارشد برق)

منابع آزمون ارشدبرق(مصاحبه با نفرات برتر آزمون ارشد برق)

برای درس خواندن، حداکثر وجود ندارد 

گزارشی از برگزاری جلسه مشاوره آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق 

وارد اتاق که می شوم هنوز مشاور نیامده است ولی  بچه ها منتظرشروع جلسه هستند، کمی بعد مشاور هم می آید و جلسه شروع می شود، ابتدا آقای تقدسی توضیحاتی می دهد و بعد بچه ها سوال می کنند و جواب می گیرند و این هم خلاصه ای از جلسه مشاوره مهندسی برق:

 الکترونیک سبزوار                                www.esabzevar.ir

 

آقای تقدسی پیش از هر چیز به سراغ فصل های سال می رود: سعی کنید فصل تابستان را به درس هایی که حالت مفهومی و نیاز به تمرین بیشتری دارند اختصاص دهید و درس هایی که بیش از بقیه، نیاز به حفظ کردن دارند و فرار هستند را برای پاییز بگذارید. سعی کنید درس مدارهای الکتریکی را در تابستان بخوانید و درس های ریاضی و کنترل را برای پاییز بگذارید. الکترونیکی ها و مخابراتی ها درسهای الکترومغناطیس و الکترونیک، قدرتی ها ماشین های الکتریکی و الکترومغناطیس و کنترلی ها هم ماشینهای الکتریکی و الکترونیک را هم برای تابستان تمام کنند و بقیه را برای پاییز بگذارند و البته در پاییز، درسهای تابستان را هم مرور کنید.

درس زبان را برای اوقات استراحت و زمان های غیر مفید خود بگذارید و سعی کنید تا از زمان بقیه درس ها برای این درس صرف نکنید، مثلا در زمانهای رفت و آمد و ... که امکان مطالعه بقیه درسها نیست.

یک توصیه مهم به کسانی که به کلاس کنکور می آیند:

قبل از آمدن به کلاس درس  آن جلسه را مرور سطحی کنید، این امر تأثیر بسیار زیادی در یادگیری شما دارد، در طی هفته و قبل از جلسه بعد هم حتما درس جلسه گذشته را به طور کامل بخوانید و چند تا تست هم در آن زمینه حل کنید تا حسابی برای شما جا بیفتد

درس ها و منابع:

الکترومغناطیس: کتاب پردازش و جزوه مهندس اشرفیان. در الکترومغناطیس معمولا نصف سوالات فرمولی است و در صورتی که فرمول های مهم را به یاد داشته باشید می توانید به آن ها پاسخ گویید.

مدارهای الکتریکی: جزوه مهندس عبدالعالی زاده جزوه خوبی است ، در کنار آن از کتاب های رهیافت و پردازش هم استفاده نمایید. کتاب رهیافت کتاب بسیار خوبی است اما گراف ها را باید از روی پردازش بخوانید چون رهیافت این بخش را ندارد، ضمنا فرکانس های طبیعی را از پردازش هم بخوانید.

الکترونیک: کتاب میرعشقی (جلد 1 و 2) برای متن درس، کتاب تقی شفیعی (جلد 2) هم متن درس و هم سوالات؛ از جلد 1 شفیعی تنها بخش های دیود را بخوانید، جزوه مهندس لطیفی و کتاب رهیافت؛ در مورد رهیافت توجه کنید که سوالات آخر هر فصل فراتر از حد لازم است، خودتان را با آنها درگیر نکنید.

ماشین های الکتریکی: کتاب پردازش ، جزوه آقای براتی (فصل 1 و 2)

ریاضی مهندسی: جزوه مهندس کریمی جزوه مفیدی است، کتاب ایشان زیاد کنکوری نیست ولی گویا ویرایش جدیدی که تا اواخر تابستان به بازار خواهد آمد کتاب بسیار خوبی خواهد بود، جزوه کلاسی آقای معتقدی (کتاب ایشان هم تنها به عنوان مکمل مفید است و به تنهایی جالب نیست).

معادلات: جزوه مهندس کریمی و جزوه آقای معتقدی.

آمار و احتمال: جزوه مهندس محبی کیا و جزوه پارسه.

بررسی سیستمهای قدرت: کتاب هادی سعادت، کتاب پردازش و کتاب دکتر صدیقی (انتشارات یزد)

کنترل: کتاب آریاز برادرانی خیلی خوب است اما حجم زیادی دارد اگر می خواهید وقت بیشتری بگذارید از این کتاب استفاده کنید، کتاب آقای خاکی صدیق (انتشارات پیام نور) برای متن درس و کتاب پردازش نیز به جای کتاب آریاز برادرانی میتواند برای کسانی که میخواهند وقت کمتری برای درس کنترل بگذارند استفاده شود.

سیگنال: جزوه مهندس کهن، حل المسائل اٌپنهایم (هر فصل سه قسمت دارد، فقط قسمت های اول و دوم را بخوانید)، برای کتاب کنکوری هم کتاب های مدرسان شریف و پردازش کتابهای خوبی هستند.

کلاس کنکور:

در مفید بودن کلاس های کنکور که شکی نیست و اگر کسی مشکل زمانی و مالی و رفت و آمدی خاصی ندارد بهتر است که در کلاس ها شرکت کنند، اما در مورد لزوم آن باید بگویم که بستگی به خود فرد دارد؛ ممکن است کسی بدون نیاز به کلاس رفتن و تنها با مطالعه دروس از روی منابع معرفی شده موفق باشد، برای همین بهتراست ابتدا به پایه و سطح معلومات خود نگاه کنید و بعد تصمیم بگیرید.

 

ساعات مطالعه:

در مورد تعداد ساعات مطالعه من به هیچ محدودیتی معتقد نیستم، هر چه بیشتر بخوانید بهتر است، حتی سعی کنید ساعات مطالعه مفید خود را به 10 ساعت در روز برسانید. اصولا کمتر از 6 ساعت در روز را برای تابستان و کمتر از 10 ساعت در روز را از آبان به بعد به هیچ وجه توصیه نمی کنم. 1 ماه آخر هم سعی کنید به 12 ساعت برسانید. ساعات پایانی شب را برای تست زدن بگذارید تا از خطر خواب زود هنگام در هنگام مطالعه هم در امان باشید زیرا تست زدن به فعالیت مغزی بیشتری احتیاج دارد و شما را هوشیار نگه میدارد.

به کنار گذاشتن یک درس فکر نکنید، همه درس ها را بخوانید، این کار ها برای کسانی است که مثلا از آبان تازه می خواهند شروع کنند، کنار گذاشتن یک درس اثر بدی روی نتیجه کار دارد، سعی کنید میانگین درصد هایتان بالا باشد و برای این کار لازم است مواظب همه درس ها باشید.

تست زنی:

سعی کنید از همین حالا همراه درس ها تست بزنید ولی فعلا خیلی روی تست ها وقت نگذارید، فعلا بعد از مطالعه صورت سوال، راه حل آن را در ذهن خود و بدون دست بردن به قلم، بررسی کنید بعد به قسمت پاسخ سوال رفته و جواب سوال را با راه حل خود مقایسه کنید، اگر یکی بود و شما راه حل را درست حدس زده بودید، از آن سوال بگذرید و الا پاسخ را با دقت بخوانید. در واقع مهارت نهایی تست زنی را باید از آبان به بعد کسب نمایید؛ از آبان به بعد تست ها را به طور کامل حل کنید و به جواب نهایی برسید تا محاسبات شما هم قوی شود. هر وقت احساس کردید دقت و سرعت شما به حد کافی رسیده است باز هم از هر چند تست یکی را کامل حل کنید و از بقیه سریع بگذرید.

آزمون های آزمایشی:

مزایای اصلی آزمون تمرین عملی و کاهش اضطراب در روز کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن برای هماهنگی با برنامه آزمون ها و البته محک زدن خود می باشد.

 تأثیر معدل:

تأثیر معدل در آزمون سراسری حدود 20 درصد است، که برای تقریب به ذهن به معنای محاسبه ای به شکل زیر است:

نمره کل از صد = معدل + (0.8 * (متوسط درصدها))

 یعنی تقریبا هر 1 نمره معدل، معادل 1.25 متوسط درصدهاست.

البته امسال ضریبی برای معدل دانشگاه های مختلف گذاشته اند که برای دانشگاه آزاد تقریبا 1  می باشد و ظاهرا معدل دانشگاه های دولتی را در ضریبی در حدود 1.1 ضرب می کنند.

آمادگی برای کنکور:

باید سعی کنید تا اول بهمن ماه یک تسلط کامل روی همه درسها بدست آورید و این تسلط را هم به تدریج کسب کنید، مثلا در دور اول درس خواندن تنها برخی تست های کتاب را حل کنید و در دور بعد کتاب را تمام کنید و در دورهای بعدی در صورت لزوم، تست های کتاب های دیگر را. سعی کنید کتاب های تستی را تا کنکور چهار دور بخوانید.

نکته های پایانی:

سخن آخر اینکه مطالب ارائه شده تنها راه حل هایی کاربردی و عمومی و تجربه های برخی افراد برتر کنکور بود و ممکن است کسی با توجه به روحیات و وضعیت خود و کلاسهایی که در تابستان و پاییز شرکت میکند، به برنامه دیگری نیاز داشته باشد. عنوان : اعتماد به نفس؛ شرط موفقیت
تاریخ : 1387/05/19
خلاصه : مصاحبه با محمد امین قاسمی رتبه 2 مهندسی برق- قدرت در آزمون کارشناسی ارشد 87

 

 

 

با سلام، گرایش کارشناسی شما چه بود و برای ارشد چه رشته- شهری را انتخاب کرده اید؟

من در سالهای ابتدایی دانشگاه به رشته کنترل علاقه مند شدم و این گرایش را انتخاب کردم ولی بعد احساس کردم که دروس کنترل تئوریک هستند و گرایش قدرت بیشتر با مسائل عملی درگیر است. برای همین  گرایش قدرت را برای کارشناسی ارشد انتخاب کردم و قدرت شریف اولین انتخاب من در فرم انتخاب رشته بود.

 

لطفا مروری کلی بر نحوه مطالعه خود داشته باشید؟

من تابستان سال گذشته درگیر کارآموزی بودم و از شهریور ماه شروع به مطالعه برای کنکور کردم. در خوابگاه ماندم و شروع به آماده سازی خود برای آزمون کردم؛ جو خوابگاه و به ویژه کتابخانه آن کنکوری تر بود و این خیلی به ایجاد انگیزه کمک می کرد. تا پایان تابستان حدود 5 تا 6 ساعت درروز مطالعه داشتم و بعد از تابستان هم با اینکه برخی روزها کلاس داشتم ولی سعی کردم این میانگین را حفظ کنم.

سبک کلی من به این صورت بود که از اوایل شهریور طی یک دوره زمانی حدود 40 روز یک مرور کلی بر روی همه دروس داشتم و بعد یک دوره تکمیلی را آغاز کردم که تا آذرماه طول کشید. در دوره اول سعی کردم که مطالب فراموش شده را یادآوری کنم و بخش های اساسی هر درس را فراگیرم، در واقع بیشتر از جزوات درسی دانشگاه استفاده می کردم و متن کتابهای کنکوری را نمی خواندم. در دوره دوم که خیلی عمیق تر و موشکافانه تر بود هدفم این بود که هیچ نکته مهمی را از دست ندهم و کتاب های کنکوری را هم با دقت مطالعه می کردم، از طرف دیگر در دور دوم خلاصه های مختصر دور اول را کامل و جامع کردم و در مطالعات بعدی تنها ازاین خلاصه ها استفاده می کردم مگر اینکه با مشکل خاصی روبرو می شدم. این موضوع باعث می شد تا اعتماد به نفس خوبی به دست آورم و احساس کنم که مطالعات خوب و کافی داشته ام و تنها باید به دوره و تست زنی بپردازم.

 

نحوه زمان بندی شما برای درس ها چگونه بود؟

خیلی برنامه مشخصی نداشتم ولی معمولا یک درس را به طور کامل می خواندم و بعد به سراغ درس بعدی می رفتم. در دور اول روزهای اول را به معادلات اختصاص دادم زیرا احساس می کردم که پیش نیازی برای درسهایی مثل مدارهای الکتریکی است، بعد به سراغ مدار رفتم و بعد هم ریاضی. بقیه درسها نظم خاصی نداشتند ولی حدود 3 تا چهار روز را برای هر درس می گذاشتم.

 

رتبه شما درآزمون های آزمایشی در چه حدودی بود؟

البته مهمترین عاملی که باعث شد من آزمون های نصیر را انتخاب کنم کیفیت سوالات آن در مقایسه با موسسات دیگر بود، برای همین حضور در جو چنین آزمونی و تمرین عملی کنکور برایم خیلی مهم تر از رتبه ای که به دست می آوردم بود، ولی خوب رتبه ام هم معمولا 1 یا 2 بود.

 

نحوه تست زنی شما به چه صورت بود؟

من از همان ابتدا که شروع به درس خواندن برای کنکورکردم به همراه مطالعه هر مبحث تعدادی تست هم حل می کردم. در دور اول و دوم تست ها را از کتابهای تست طبقه بندی شده حل می کردم مثلا اگر کتاب 30 تست در یک مبحث داشت در دور اول 10 تست و دردور دوم 10 تست حل می کردم و بقیه را هم برای بعد می گذاشتم.

از اواسط آذر ماه به بعد هم تنها تست می زدم و خلاصه هایی را که آماده کرده بودم مرور می کردم. تست های مجموعه سوالات آزمون کارشناسی ارشد (کتاب آبی) را هم حل می کردم، اما نظم خاصی نداشت بلکه مثلا یکبار کنترل سال 82 را حل می کردم و در نوبت بعد مغناطیس 78 و به همین ترتیب... ولی خوب آزمون های دو سه سال اخیر را با در نظر گرفتن وقت آزمون و به طور کامل حل می کردم و در پایان درصدهایم را حساب می کردم و جواب ها را هم بررسی می کردم. یکی دیگر از منابع تست زنی من آزمون های نصیر و سایر موسسات بود که بچه ها شرکت می کردند.

آزمون ماقبل آخر نصیر برای من خیلی جالب بود، در این آزمون احساس کردم که خیلی از نکات را فراموش کرده ام و درواقع تلنگری بود تا دوباره به مرورنکاتی که فکر می کردم آنها را بلدم و نیازی به دوباره خوانی نیست بپردازم، فاصله ناشی از تغییر زمان کنکور به اسفندماه هم کمک کرد تا دوباره با آمادگی کامل در آزمون شرکت کنم و به نتیجه ای که می خواستم برسم.

 

برنامه ریزی شما برای درس زبان به چه صورتی بود؟

با توجه به اینکه خیلی ها زبان را خوب نمی زنند و میانگین درصدها در این درس پایین است، درصد بالا در این درس باعث می شود تراز فرد به خوبی بالا رود؛ برای همین سعی کردم وقت بیشتری را به زبان اختصاص دهم و کتاب 504 و به ویژه تافل را خواندم و سعی کردم لغت های جدید را به خاطربسپارم. تست های کنکور سالهای قبل هم منبع دیگر مطالعه من بود.

 

از چه منابعی استفاده کردید؟

همان طور که قبلا گفتم یکی از منابع مهم من جزوات درسی دانشگاه بود ولی کتاب های کنکوری زیر را خواندم:

زبان: Essential Words for Toefl و 504 Word

مدارهای الکتریکی: راهیان ارشد و پارسه

ریاضیات: پارسه و کتاب جهش

کنترل: آریازبرادرانی

بررسی: جزوه موسسه نصیر

ماشین: پردازش

الکترومغناطیس: پردازش و راهیان ارشد

 

کنکور چه طور بود؟

بد نبود، سختی آن نسبتا منطقی بود. البته سوالات زبان عوض شده بود، لغت و گرامر بیشتر شده بود که برای من که این کتاب ها را خوانده بودم بهتر شد و توانستم حدود 62 درصد بزنم که درصد خوبی بود.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای را کسب کنید؟

به نظر من اصلا نباید به رتبه فکر کرد؛ مهم این است که خوب درس بخوانی، رتبه خوب خودش از راه می رسد.

 

در پایان اگر نکته مفید دیگری برای داوطلبان در نظر دارید بفرمایید؟

مهمترین نکته به نظر من داشتن اعتماد به نفس است، باید طوری درس بخوانیم که به موفقیت خود مطمئن باشیم این طوری اضطراب و استرس که دشمن موفقیت هستند از ما دور می شود. من خودم شب کنکور با خیال راحت از 10 شب تا 11 صبح خوابیدم. بعد از کنکور هم با این که از درصد های خودم راضی نبودم ولی با توجه به اینکه کنکور برای همه یک جور است مطمئن بودم که رتبه خوبی به دست خواهم آورد.

نکته دیگر این که سعی کنند اول اطلاعات و درصد تست خود در همه درسها را به میانگین شرکت کنندگان برسانند و بعد بر روی یک درس سرمایه گذاری خاص کنند، مثلا سعی کنند زبان را حداقل 20 درصد بزنند و به طور کلی آن را رها نکنند و در کنار درصد های متوسط در این درس ها ، درصد های خوبی در درس هایی که احساس می کنند توانایی بیشتری دارند به دست آورند.

و در آخر اینکه نباید برای کنکور از همه چیز برید و تنها مشغله ذهنی خود را کنکور نمود چون خود این موضوع استرس زا است، بهتر است که مشغولیت های دیگر خود را هم نگه داشت مثلا به کلاس موسیقی خود ادامه داد و خلاصه همچنان بخشی از وقت خود را به فعالیت های مورد علاقه اختصاص دهند.

 

 

عنوان : گفتگو با رتبه 1 قدرت و نفر اول المپیاد برق
تاریخ : 1386/01/15
مصاحبه شونده : احمد صالحی
خلاصه : مهمترین گام : انگیزه قوی
با سلام در ابتدای مصاحبه لطفا معرفی مختصری از خود داشته باشید.
من احمد صالحی متولد سال 63 شهرستان رشت هستم. دبیرستان و راهنمایی را در مدرسه میرزا کوچک خان رشت گذراندم. در کنکور کارشناسی با رتبه 20 منطقه و 64 کل در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف قبول شدم.

بهتر است از دبیرستان شروع کنیم، در دبیرستان هم درس خوان بودید؟
معدل من در ترم دوم پیش دانشگاهی 19.96 و معدل کل دبیرستانم 19.6 بود.

از دوران تحصیل در دانشگاه برایمان بگویید.
دانشگاه شریف جو خاصی دارد . دانشجویان سعی می کنند از همان ترم اول نمرات خوب و عالی داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از این نمرات استفاده کنند. در نتیجه جو دانشگاه خیلی به اصطلاح درسی بود حتی خود من که انگیزه زیادی نداشتم تحت تأثیر اطرافیان این شکلی شدم. خلاصه رقابت شدیدی وجود داشت و این موضوع تأثیر عمده ای در قوی شدن پایه درسهایی که در کنکور ارشد می آیند داشت.

آیا به نظر شما این رقابت سازنده بود؟
الان که نگاه می کنم می بینم مفید بود. چون اگر رقابت نبود پایه من اینقدر قوی نمی شد و باید برای کنکور بیشتر درس می خواندم و 6 ماهی که وقت گذاشتم شاید کافی نمی بود و در نتیجه کار سخت تر می شد.

آیا به رشته ای که مشغول به تحصیل هستید علاقه دارید؟
معمولا داوطلبان کنکور کارشناسی به طور سلبی انتخاب رشته می کنند. خوب من در موقع انتخاب رشته شنیده بودم که برق شریف اول است، من هم دیدم می توانم قبول شوم رفتم برق شریف. البته الان هم انصافا راضی هستم ولی برای ارشد احساس کردم همه می خواهند بروند مخابرات، گفتم من بروم قدرت. ولی الان فکر می کنم اگر کنترل می رفتم شاید بهتر بود.

خوب چرا برای ارشد این گرایش را انتخاب نکردید؟
البته برای فوق می توانستم این کار را بکنم. چون رتبه ام 31 بود. حتی دانشگاه تهران هم می توانستم قبول شوم ، چون می دانید که کنترل دانشگاه تهران از شریف بالاتر است، ولی چون به قدرت آمده ام ، احساس کردم همان را ادامه بدهم بهتر است.


برنامه مطالعه درسیتان برای کنکور به چه صورت بود؟
برنامه من به این شکل بود که از اواخر مردادماه شروع کردم به مطالعه برای کنکور البته نه به صورت خیلی سفت و سخت، در مهرماه جدی تر شد. البته کلاسهای دانشگاه هم بود. این بود که در آن زمان روزی تقریبا 4 ساعت مطالعه می کردم تا آخر امتحانهای ترم- بعد از 40 تا 50 روز باقی مانده فکر می کنم به طور مفید روزی 7 ساعت مطالعه داشتم و شاید نکته جالبی که باشد این بود که من آن مدتی که زودتر شروع کردم در پایان به همان اندازه اضافه آوردم که باعت شد آن یک ماه آخر فقط مرور کنم یعنی اگر کنکور 1 ماه زودتر هم برگزار می شد من آماده بودم.

نحوه ی مطالعه تان چطور بود؟
من در آزمون های نصیر ثبت نام کرده بودم – هر هفت مرحله را – آزمون اول که آزمون مقدماتی بود باعث شد ببینم در بین شرکت کنندگان چه جایگاهی دارم و درصد هایی که آوردم نشان از آمادگی اولیه ام داشت.
در آزمون های بعدی با توجه به عنوان بندی ای که داشت با همان جلو می رفتم – در کنکور لیسانس هم همین کار را با آزمون های اندیشه سازان کرده بودم- البته تا جایی که یادم هست کمی جلوتر از سرفصل ها می خواندم. مثلا وقتی آزمون 25 درصد بود من وارد بخشی از 50 درصد شده بودم. ولی به هر حال نزدیک آزمون روی همان 25 درصد تمرکز می کردم. در آزمون های بعدی هم به همین صورت عمل کردم.

برای کنکور چه منابعی را مطالعه کرده اید؟
شاید بهتر باشد که درس به درس توضیح بدهم.
من برای درس ریاضی از کتاب مرجع کریزیک استفاده کردم چون مسائل خوبی داشت البته برای تست، کتاب نیکوکار را خواندم ولی این کتاب همه مطالب را پوشش نمی داد و به همین دلیل از کتاب کریزیک نیز بهره بردم و درصد خوبی هم زدم ، به هر حال 75 درصد برای یک قدرتی خیلی خوب است. در درس معادلات هم از جزوه ای استفاده کردم که خیلی شبیه نیکوکار بودند.
آمار هم که برای خودش داستانی داشت من با توجه به سوالات سالهای قبل تصورم این بود که سئوالات آمار همیشه خیلی ساده و یکنواخت می آید ، به همین خاطر فقط تست های سالهای قبل را زدم ؛ نتیجه اش هم این شد که از 4 تا تست 2 تا را غلط زدم. در اینجا من جا دارد به داوطلبان توصیه جدی کنم که هیچ درسی را دست کم نگیرند.
برای مدار کتاب انتشارات پردازش را خواندم، تست های آخرش را هم زدم که خیلی خوب بود، تست های راهیان ارشد را هم خواندم.
در درس ماشین هم از کتاب پردازش و رهیافت استفاده کردم که البته این دومی کتاب خوبی نبود.البته پایه من در ماشین خوب نبود ولی با تلاش توانستم دراین درس هم درصد خوبی بیاورم.
بررسی سیستمهای قدرت درسی بود که 100 زدم و با توجه به اینکه تازه به عناوین آزمون کارشناسی ارشد اضافه شده بود کتاب خوبی برایش پیدا نکردم و از همین تست های نصیر استفاده کردم که خیلی خوب بود


نحوه تست زنی هم به این صورت بود که تست هایی را که غلط می زدم، علامتی در کنارش می گذاشتم تا در دور بعدی دوباره آن را حل کنم. اگر دوباره غلط حل می کردم یک علامت دیگر می زدم و اینقدر حل می کردم تا مشکلم حل شود. در انتها نیز به طور اتفاقی تست می زدم تا این طور نباشد که از تست ساده ای غافلگیر شوم و بتوانم همه را حل کنم.
در مورد زبان، من هم مثل بسیاری دیگر معتقدم که هر فردی باید در دوران کارشناسی پایه خود را قوی کند و دوران کنکور وقت کافی برای این کار وجود ندارد، برای همین روی این درس وقت نگذاشتم و حاصل این موضوع هم این شد که درصد زبان من پایین ترین درصدم بود که البته من راضی ام.


کنکور چه طور بود؟
کنکور ارشد خوب بود. با این که من هر دو شبش را خوب نخوابیدم و خاطره ای جالب این بود که شب کنکور تا آمدیم بخوابیم دیدم که همسایه ما داد می زند که چرا این آشغال ما را بر نمی دارید و ...(البته آقای صالحی کامل توضیح دادند)، خلاصه فکر می کنم سه چهار ساعت بیشتر نخوابیدم، صبحانه کامل خوردم – طبق توصیه بزرگان پنیر هم نخوردم – در کنکور هم به گمانم صندلی ها بر حسب محل تولد چیده بودند، به همین خاطر بغل دستی ام کسی بود که در کنکور کارشناسی هم با او در یک اتاق بودیم و من این قضیه را به فال نیک گرفتم همین جا بگویم که دوست مذکور هم رتبه 17 مخابرات شد. کنکور که شروع شد این دوستم سریع برگه را برداشت و من هم کمی جو گرفتم و سوالهای ریاضی را 45 دقیقه ای زدم. به نظر من استرس کنکور برای اولش است و لذا قرار دادن زبان به عنوان درس اول خیلی خوب است. برای مدار یک ساعت و ربع وقت گذاشتم ولی متأسفانه 61 درصد بیشتر نتوانستم بزنم.


نظرتان راجع به آ.ت.ت چیست؟
به نظر من این طرح خیلی ظالمانه است، چون بعضی دانشگاه ها با ضرایبی که به دانشجویان می دهند سعی می کنند بیشتر، دانشجویان خود و یا دانشگاه های بالاتر را انتخاب کنند.

شما در مرحله مقدماتی المپاد هم اول شده اید؟ چه موقع از این موضوع مطلع شدید؟ نظرتان در این مورد چیست؟
من همان موقع که کارنامه ام را گرفتم این موضوع را فهمیدم. در کارنامه رقمی گمنام است که دوستان می گفتند این رتبه کل است و در کارنامه من در این قسمت 1 درج شده بود. در مورد مرحله نهایی المپیاد هم فکر می کنم که کار سختی در پیش داشته باشم چون به هر حال سال سومی های آماده تر می آیند و خلاصه کار راحتی نیست.

پیشنهاد شما برای داوطلبان امسال چیست؟
به نظر من فعلا مهمترین کار این است که برای خود یک انگیزه بسیار قوی دست و پا کنند؛ انگیزه ای که بتواند آنها را در این چند ماه پشتیبانی کند. و در آخر هم این که از کنکور ،سایر رقبا و حتی ضعف پایه نترسند.

عنوان : مصاحبه با رتبه برتر آزمون کارشناسی ارشد مهندسی برق
تاریخ : 1386/09/28
مصاحبه شونده : آقای سامان جهانی (رتبه 21 مخابرات)

مصاحبه با رتبه برتر مهندسی برق

 

به عنوان اولین سوال لطفا خودتان را معرفی کنید؟

سامان جهانی هستم ، در سال 82 با رتبه 3600 منطقه 1 در دانشگاه گیلان پذیرفته شدم و در آزمون کارشناسی ارشد 86 رتبه 21 مخابرات را بدست آوردم.

 

چه طور شد که دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

با چند تا از دوستان صحبت کردم ودر نهایت تصمیم گرفتم تهران را به شریف ترجیح دهم.

 

از همان ابتدا به فکر مخابرات بودید؟

بله، برنامه ریزی های من از ابتدا با توجه به این انتخاب بود.

 

مطالعه برای کنکور را از چه زمانی شروع کردید؟

شروع برنامه ام از اواسط تیرماه بود ، در ابتدا حدود 5 ساعت می خواندم ولی تا آخر تابستان به حدود 7 تا 8 ساعت در روز رسید.

 

از روی چه منابعی مطالعه می کرددید؟

اول کتاب های اصلی ودرسی ام را می خواندم و بعد به سراغ کتابهای کنکوری می رفتم، کتابهای مدار، الکترونیک و الکترومعناطیس پردازش و کنترل آریاز برادرانی از جمله منابع من بود، برای سیگنال هم از کتاب درس کنکور استفاده کردم همچنین از جزوات موسسات کنکور هم برای دروس ریاضی بهره بردم.

 

با توجه به اینکه دانشگاه شما شهرستان بود چه طور درس می خواندید؟

من سعی می کردم در حد امکان کلاس نروم و تهران بمانم. تا جایی که ممکن بود از جلسات غیبت خود استفاده می کردم چون خیلی در درس خواندن در رشت موفق نبودم بویژه که دو نفر دیگر از دوستانم که هم خانه بودیم کنکوری نبودند. خلاصه از کل ترم حدود 2 ماه اینجا بودم و با همان میانگین 8 ساعت در روز مطالعه می کردم.

 

اینجا چه طور درس می خواندید؟

به کتابخانه اندیشه می رفتم، برای کنکور کارشناسی هم همانجا درس می خواندم.

 

برای مطالعه دروس مختلف زمان بندی خاصی داشتید؟

کلا سعی کردم درس خواندن را با مطالعه دروسی که دوست داشم شروع کنم و تابستان و اوایل مهرماه را به دروس الکترومغناطیس، سینگنال ، کنترل، الکترونیک و مدار اختصاص دادم ،ضمنا ماه اول خودم را به هیچ برنامه ای مجبور نکردم و هر وقت دوست داشتم درس می خواندم،  دروس ریاضی را در فرصت هایی که آبان و آذر داشتم خواندم و زبان را هم تنها یک ماه آخر مطالعه کردم.

 

چه زمانی تست کار کردید؟

البته همان طور که گفتم من تست های طبقه بندی را از همان ابتدا و همراه با مطالعه دروس حل می کردم ولی خوب یک ماه آخر را به تست زنی اختصاص داده بودم و از روی کتاب آبی (مجموعه سوالات آزمون کارشناسی ارشد) و با زمان بندی واقعی تست می زدم.

 

آن موقع چند ساعت وقت می گذاشتید؟

با دوره های کوتاهی که داشتم در مجموع حدود 10 تا 11 ساعت به طور خالص مشغول کنکور بودم.

در  زمانهایی که رشت بودید ، دور شدن از کنکور اذیت کننده نبود؟

 

نه خیلی، ولی خوب موقع امتحانات میان ترم که این دوری زیاد طول کشید و احساس می کردم مطالب را فراموش می کنم اعصابم به هم ریخته بود.

 

جو دانشگاه کنکوری نبود؟

آنجا بیشتر بچه ها در ترم 9 کنکور می دهند و ترم 9 هم معمولا واحد خاصی ندارند و در شهر خود درس می خوانند.

 

منظور شما از کتابهای اصلی چیست؟

برای مدار، دسور، چنگ برای مغناطیس، برای سیگنال اپنهایم و برای الکترونیک هم میرعشقی را خواندم.

 

در آزمون آزمایشی هم شرکت کردید؟

بله، در نزدیکی های کنکور یک آزمون شرکت کردم.

 

کنکور چه طور بود؟

شب قبل از بخش دوم آزمون نتوانستم خوب بخوابم و سر جلسه کمی اذیت شدم ولی در کل خوب بود و مشکلی نبود

 

 

 

عنوان : هیچ تستی برایم جدید نبود
تاریخ : 1386/05/20
مصاحبه شونده : آقای سجاد زادخواست
موضوع مصاحبه :
مهندسی برق
خلاصه : مصاحبه با رتبه 1رشته برق گرایش قدرت

" در جلسه آزمون احساس می کردم که مشابه همه تست ها را دیده ام ."

باسلام. ابتدا بیوگرافی کامل خود را بفرمایید.

 من سجاد زادخواست، متولد 1364، دزفول و در حال حاضر ساکن اهواز هستم. در دوره کارشناسی، با رتبه 553،  در دانشگاه خواجه نصیر در رشته برق مشغول به تحصیل شدم. در کنکور سال 86هم رتبه 1را در رشته برق گرایش قدرت کسب کردم.

در کل وضعیت تحصیلیتان چه طور بود؟

معدل دبیرستان بین18و19بود. در دانشگاه هم همین طور بود و باتوجه به این که نفرات ممتاز هر رشته می توانند بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خود شوند برای من این امکان وجود داشت که بدون کنکور هم ادامه تحصیل بدهم.

از انگیزه هایی که برای ادامه تحصیل داشتید، بگویید.

انگیزه خاصی نداشتم.(با خنده) وقتی وارد دانشگاه می شوی از همان اول سال بالایی ها را می بینی که برای کنکور می خوانند، چیزی عادی می شود که تو هم به کنکور ارشد فکر کنی.

خانواده فضایی به وجود می آورد که در ترغیب شما به ادامه تحصیل نقشی داشته باشد؟

راستش من چون از خانواده ام دور بودم(در مدت تحصیل بیشتر خوابگاه بودم) کار خاصی نمی توانستند انجام دهند، اما مادرم همه را از تلفن کردن به من در طول مدتی که برای کنکور می خواندم منع می کرد، طوری که برادر کوچکم گاهی دور از چشم مادرم به من زنگ می زد.

والدینتان تحصیلات دانشگاهی دارند؟

پدرم لیسانس برق دارد و مادرم دیپلمه و پرستار است.

و نقش اطرافیان و دوستان؟

من و چند نفر دوستانم در خوابگاه یک گروه تشکیل داده بودیم و با هم مطالعه می کردیم (البته در اتاق مطالعه)، ابتدا ساعات مطالعه مان کم بود ولی کم کم آن را افزایش دادیم، به طوری که در اواخر آبان حدود10 تا 11 ساعت در دروز مطالعه می کردیم و این روند را تا روزهای آخر ادامه دادیم.

از چه زمانی شروع کردید؟

از اواسط شهریور شروع کردم. اما  وقتی که به تهران آمدم و ترم جدید شروع شد، درس خواندنم برای کنکور جدی شد.( آن موقع من دانشجوی ترم 7 بودم.) البته من دو روز به دانشگاه می رفتم ولی در بقیه روزها سعی می کردم همین حدود 10الی 11ساعت را درس بخوانم.

رتبه بقیه بچه های گروه چطور شد؟

فکر می کنم همه قبول شدند، ما حدودا 10 نفر بودیم که بعد از من پایین ترین رتبه 55 و بالاترین 673 بود.

پس گروه موفقی بوده اید؟

بله، واقعا گروه خوبی بودیم، حس خوبی که بین بچه ها داشتیم باعث می شد درس خواندن برای ما لذت بخش شود و از درس خواندن خسته نشویم. گاهی در همان سالن مطالعه یک دو ساعتی را هم به شوخی و گفتگو با یکدیگر می گذراندیم اما بقیه وقت را جدی می خواندیم. (البته وقتی بقیه بچه ها نبودند.)

آیا شما در آزمون های آزمایشی شرکت کردید؟

بله

چه طور بود؟

جز یک مورد که 2 شد در بقیه آزمون ها در گرایش قدرت نفر اول بودم.

 نظر شما در مورد آزمون های آزمایشی چیست؟

به نظر من اگر کسی در آزمون های هر موسسه ای ثبت نام می کند، نباید فقط روی آزمون ها تکیه کند، چون نتیجه خاصی نمی گیرد. منظورم این است که باید مطالعه خود را با برنامه ازمون های همان موسسه هماهنگ کند، با برنامه ریزی و منظم درس بخواند و از کنکور آزمایشی به عنوان محک زدن آموخته هایش بهره ببرد. از طرفی  به نظر من نباید نتایج این آزمونها را خیلی جدی گرفت و نا امید شد ولی به هر حال در همان حدود خود نیز مفید هستند. آزمون ها باعث می شوند تا روند مطالعه یکنواخت نباشند و در واقع تنوعی در راه درس خواند ایجاد می کنند.

چه کتاب هایی را مطالعه می کردید؟

همان کتاب ها و جزواتی که بقیه استفاده می کردند ، برخی را خودم تهیه کرده بودم و برخی را از دوستانم می گرفتم؛ مثلاً درس ماشین و مغناطیس انتشارات پردازش، کتاب کنترل آقای اریاز برادرانی و درس مدار جزوات استاد عبدالعلی خانم واسقی.  

روی تست ها چه طور کار می کردید؟

من با توجه به اینکه از کتابهای کنکوری نیز استفاده می کردم در واقع در همان زمان درس خواندن و در پایان هر فصل تست هایی را که در آزمون های مختلف مطرح و گردآوری شده بود را حل می کردم. خوشبختانه تستهای این کتابها اکثرا مربوط به آزمونهای قبل از 82 بود و تست های سال های آخر را چون تا به حال در کتاب ها ندیده بودم، تازگی خود را برایم حفظ کرده بود و حدود یک ماه و نیم آخر را بیشتر به مرور و حل تست های 76 به بعد اختصاص دادم، و البته کنکورهای سال های اخیر را به صورت زمان دار حل می کردم و سعی می کردم سرعتم را هم بالا ببرم. البته در مورد درس الکترومغناطیس احساس می کردم که به تمرین بیشتری احتیاج دارم و تستهای قبل از 76 را نیز حل کردم.تست های آزمون های آزمایشی موسسات هم از منابع من برای تست زنی بود. حل تست های فراوان باعث شده بود که در جلسه آزمون احساس کنم که مشابه همه تست ها را دیده ام و تقریبا هیچ تستی برایم جدید نبود.

المپیاد چه طور بود؟

همان طور که می دانید مرحله اول المپیاد علمی دانشجویی همان آزمون کارشناسی ارشد است و من هم با توجه به رتبه ای که کسب کرده بودم به مرحله دوم راه یافتم. ولی در حقیقت مشکلی که در المپیاد وجود دارد این است که تقریبا انگیزه ای برای موفقیت در آن وجود ندارد و من هم به همین دلیل مطالعه مجددی برای مرحله بعدی انجام ندادم و با همان اطلاعات قبلی به سر جلسه رفتم، سوالات هم خوب بود نه خیلی سخت و نه خیلی ساده. ولی زمان بندی آن به گونه ای بود که حوصله آدم سر می رفت. امیدوارم مسئولان برای سالهای بعد انگیزه های خوبی برای بچه ها ایجاد کنند.

به عنوان حرف آخر چه توصیه ای به داوطلبان آزمون امسال دارید؟

پیشنهاد می کنم که علاوه بر اینکه خوب درس می خوانند تست هم زیاد حل کنند. اگر نگاه کنید روند کلی تست در سالهای مختلف تقریبا ثابت است و این طور نیست که مثلا یک سال سبک سوالات به کلی تغییر کند. در واقع با توجه به وقت محدود در سر جلسه داوطلبان باید وقت خود را تنها بر روی تست های آشنا متمرکز کنند و از تلاش برای حل تست های جدید خودداری کنند چون وقت زیادی از آنها خواهد گرفت.

 

 

 

عنوان : مصاحبه با رتبه 4 آزمون کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق
تاریخ : 1386/04/10
مصاحبه شونده : علی اصغر شریفی نوری
خلاصه : شرایط محیط تنها در حد یک نویز تأثیر دارد....

 

مصاحبه با رتبه 4 مهندسی پزشکی

 

در آزمون کارشناسی ارشد 86

 

 

 

·با سلام ، لطفا در ابتدا خود را معرفی نمایید.

 علی اصغر شریفی نوری، با 22 سال و 2 ماه سن. دیپلم خود را با معدل 18.35 از دبیرستان علامه حلی اخذ نمودم و با رتبه کشوری 59 در دانشگاه صنعتی شریف، رشته برق پذیرفته شدم و در کنکور کارشناسی ارشد سال 86، در کل رشته برق رتبه 6 را کسب نمودم.

 

·از چه زمانی درس خواندن برای کنکور ارشد را آغاز نمودید؟

پاسخ به این سوال کمی مشکل است، من با توجه به معدل خوبی که داشتم (بالای 19) امکان پذیرش از طریق قانون پذیرش رتبه های برتر دوره کارشناسی را داشتم و اتفاقا بعضی از بچه ها هم به من پیشنهاد می کردند که بی خیال کنکور شوم و به دروس دانشگاه بیشتر برسم اما انگیزه اولیه من برای کنکور معافیت رتبه های یک تا سه از خدمت نظام وظیفه بود. با این انگیزه من در نمایشگاه بین المللی کتاب اردیبهشت 85 شروع به تهیه کتابهای مورد نیاز کنکور کردم ولی چیزی از این شروع نگذشته بود که این قانون لغو شد و خوب من هم انگیزه خود را از دست دادم به طوری که در کل تابستان من برای کنکور مطالعه ای نداشتم. مشابه این وضعیت تا نزدیکی های کنکور هم ادامه داشت. اواخر دی ماه وضعیت تغییر کرد و من دوباره برای مطالعه انگیزه گرفتم و تصمیم گرفتم که در چند آزمون آزمایشی شرکت کنم. من قبلا پوسترهای نصیر را در دانشکده دیده بودم ولی علت اصلی مراجعه من به نصیر شرکت دوستانم در آزمون های این موسسه و انگیزه رقابت با آنها بود. خلاصه من برای  دومین آزمون جامع نصیر ثبت نام کردم و چون دوستانم هم در این آزمون شرکت می کردند و همه مرا به عنوان "شاگرد زرنگ" می شناختند، تصمیم گرفتم که در همین ده روز باقیمانده تا آزمون حسابی خودم را آماده کنم، کاردرمنزل ها و آزمون های گذشته نصیر را تهیه کردم و در ده روزی که به آزمون آزمایشی مانده بود اساسی مطالعه کردم و تست زدم.

اول شدن در تمام گرایشهای آزمون آزمایشی نصیر باعث شد که من اعتماد به نفس خوبی به دست آورم و از آن به بعد به طور جدی برای کنکور مطالعه کنم و روزی هفت تا ده ساعت را درس بخوانم، البته در این فاصله در یکی از آزمونهای پارسه هم شرکت کردم که آن هم مفید بود .

البته مشکلاتی هم در سر راه وجود داشت. برای مثال من همزمان با مطالعه برای کنکور در سه دبیرستان هم تدریس می کردم که قسمت زیادی از وقت من را می گرفت و کار را برای ادامه دادن مشکل می کرد، اما همه این مشکلات با یک برنامه ریزی درست قابل حل بود.

 

·شیوه مطالعه شما چگونه بود؟

با توجه به پایه خوبی که در دانشگاه داشتم منابع اصلی را مطالعه نکردم و بیشتر سعی کردم جزوه های موسسات مختلف و کتابهای کنکوری را مطالعه کنم. البته در فرصت محدودی که داشتم تست های سالهای 77 تا 85 را هم زدم و علاوه بر آزمونهای برخی موسسات کنکور، در دو هفته پایانی از طریق سوالات آزمون سراسری نیز خودم را می آزمودم. بعد از هرآزمون سعی می کردم سؤالهایی را که نتوانسته بودم در زمان بندی آزمون حل کنم یا غلط حل کرده بودم، بعد از آزمون با دقت و حوصله حل نمایم  و در آخر اگر سؤالی می ماند که نمی توانستم به جواب برسم، به پاسخنامه رجوع می کردم.

 

·برای موفقیت تنها آمادگی داوطلب کافیست یا شرایط محیط اطراف هم تأثیر گذار است؟

به نظر من موفقیت در کنکور فقط و فقط به آمادگی شخص بستگی دارد. البته شرایط محیط اطراف هم ممکن است باعث تغییراتی در نتیجه شود. به بیان برقی تر آمادگی داوطلب حکم یک مقدار DC را دارد که شرایط محیطی می تواند نقش یک نویز را داشته باشد. اگر این مقدار DC به اندازه کافی بزرگ باشد بیشترین تأثیر نویز کمی بالا یا پایین کردن رتبه فرد است. به اندازه کافی بزرگ باشد بیشترین تأثیر نویز کمی بالا یا پایین کردن رتبه فرد است.

 

·رتبه شما در گرایش های دیگر چگونه است؟

در مهندسی پزشکی رتبه 4، در مخابرات رتبه 5، در کنترل رتبه 6 و در الکترونیک رتبه 7 را به دست آورده ام.

 

· کنکور کارشناسی سخت تر بود یا کنکور کارشناسی ارشد؟   

کنکور کارشناسی با کنکور ارشد کاملا متفاوت است. چون در کنکور سراسری همه قوی هستند ولی در دانشگاه همه خوب درس نمی خوانند با این حال به نظر من، قبول شدن در کنکور کارشناسی ارشد  راحتر است و کار سختی نیست.

 

·نظر بچه های شریف در مورد حذف طرح آ.ت.ت چیست؟

خوب، قاعدتا باید ناراحت بشوند که همین طور هم هست.

 

·نظر شما در مورد جو دانشگاه شریف چیست؟ آیا به قول معروف ((ارشدی)) بود؟

راستش وقتی که ما به دانشگاه آمده بودیم جو اصلا کنکوری نبود و خیلی ها به ادامه تحصیل در داخل کشور فکر نمی کردند ولی الان این طور نیست. با ورود استادان جدیدی که دارای معلومات خوبی هستند مشکلی در این زمینه وجود ندارد و خیلی از بچه های ما به فکر کنکور ارشد هستند، رتبه های خوبی که بچه های شریف در دو سال اخیر کسب کرده اند نشانه خوبی از این تغییرات است.به امید خدا اگر همین طور پیش رود می توان امیدوار بور که همچون دو سال اخیر رتبه 1 برق از شریف باشد.

 

·چه منابعی را برای کنکور مطالعه کردید؟

 همان طور که گفتم به علت کمبود زمان من بیشتر روی تست زدن تاکید داشتم. البته جزوه های یکی از موسسات را مطالعه می کردم و از کتابهای راهیان ارشد نیز استفاده می نمودم.  

   

·پیشنهاد شما به داوطلبان کنکور امسال، مخصوصاً دانشجویان دانشگاه شریف چیست؟

حتما درآزمونهای آزمایشی یکی از موسسات ثبت نام کنند و سعی کنند با آزمونهای آزمایشی طبقه بندی شده خود را همراه نمایند. شاید اگر من هم این کار را کرده بودم خیلی زودتر انگیزه لازم را برای درس خواندن پیدا می کردم. انگیزه قوی در کارشناسی ارشد خیل مهم است.

از سوی دیگر شرکت در آزمون های آزمایشی طبقه بندی بهتر از هر چیز دیگری یک  برنامه ریزی درست و منطقی را پیش روی داوطلب می گذارد.

 

·حرف آخر؟

کافیست آماده باشند،از آزمون نترسند، نظم داشته باشند و بر خداوند توکل کنند.   

 

عنوان : برای موفق شدن از تابستان شروع کنید
تاریخ : 1386/04/16
مصاحبه شونده : سیما سعیدی
خلاصه : مصاحبه با رتبه 11 رشته فوتونیک در آزمون کارشناسی ارشد

 عنوان : مصاحبه با رتبه 8 مهندسی برق - کنترل
تاریخ : 1386/09/10
مصاحبه شونده : آقای جان زمین
موضوع مصاحبه :
مصاحبه با رتبه های برت آزمون کارشناسی ارشد , مهندسی برق

 

مصاحبه با رتبه 8 مهندسی برق - کنترل

 

 

 نام: مجید جان زمین ،دبیرستان :علامه حلی ، رتبه کارشناسی : 8 منطقه 1 ، رشته کارشناسی :مخابرات دانشگاه شریف ، معدل کارشناسی:17.36 ، رتبه کارشناسی ارشد: 8کنترل و 10مخابرات

◄ جناب آقای جان زمین! معمولا وقتی ما میزبان رتبه های برتر شریف هستیم بحث مان رابااین سوال شروع می کنیم که چه شدکه ایران رابرای ادامه تحصیل انتخاب کردید؟

- من هنوز نمی دانم که بقیه بچه ها که برای تحصیل در کارشناسی ارشد از ایران خارج می شوند واقعا دلیل خاصی دارند ویاتحت تاثیر جو قرار می گیرند ولی من خود دلیلی برای این کار ندیدم.ضمن اینکه دوری از خانواده برای من سخت بود و درکل احساس کردم مشکلات این قضیه از مزایای آن بیشتر است.

 

◄  باتوجه به اینکه ازابتدا تصمیم خود را برای شرکت درآزمون گرفته بودید ،ازچه زمانی شروع به مطالعه کردید؟

--  باتوجه به برخی مشکلات شخصی شروع مطالعات من از آبان ماه بود،درواقع تاقبل ازآن دغدغه هایی داشتم که مانع درس خواندن برای کنکور بود.درمجموع حدود چهارماه برای کنکور خواندم.

◄ نحوه مطالعه شما چگونه بود؟

--  باتوجه به اینکه احساس می کردم زمان زیادی ندارم سعی کردم ازدروسی شروع کنم که مسلط تر هستم تابتوانم نتیجه بهتری کسب کنم.

◄  کدام دروس؟

--  کنترل ،سیگنال،مدار،ریاضی ،والکترومغناطیس .

◄  بقیه دروس چه طور؟

-- گرچه به الکترونیک خیلی علاقه نداشتم ولی دلیل اصلی ام برای مطالعه کمترنسبت به بقیه دروس این بود که احساس می کردم سوالات این درس به گونه ای است که برخی از سوالات آن را با همین سطح اطلاعات هم می توانم پاسخ بدهم و درمورد برخی دیگر، اگر هم بخوانم قادر به پاسخگویی نخواهم بود. البته این نگاه ناشی از شرکت من در آزمون سال قبل بود ولی در دوره سوالات سالهای مختلف این موضوع برایم مشخص تر شد. خلاصه درمجموع دو روز صرف دوره این درس از روی جزوه دانشگاهم کردم، البته درهنگام تست زنی دوره ای سوالات الکترونیک راهم درحدی که بلد بودم حل می کردم و جوابهای آن را هم چک می کردم.

◄  ازهمین آبان ماه که شروع مطالعات شما بود چگونه درس می خواندید؟

--  روزهایی که دانشگاه می رفتم حدود 3ساعت وروزهای تعطیل حدود 7 ساعت درروز مطالعه داشتم.

◄ برنامه درسی شما چه طور بود؟

--  سعی می کردم درطول هفته همه دروس رابخوانم،البته باتوجه به معلومات قبلی ام نسبت به دروس ،زمانی هم که به آنها اختصاص داده بودم تفاوت داشت.مثلا سیگنال دو هفته ای تمام شد ودرمجموع حدود 10ساعت ازوقت مرا گرفت یاآمار را یک روز بیشتر نخواندم ،درمورد مطالعه دروس دیگر هم به طور تقریبی الکترومغناطیس 2ماه،مدار 1ماه ونیم وریاضی مهندسی ومعادلات هم مجموعا 2ماه طول کشید.همان طور که قبلاگفتم درس کنترل را یک ماه دیرتر ازبقیه درسها شروع کردم،جزوه ها را خلاصه برداری کرده وحدود دی ماه بودکه مطالعات پایه ای من تمام شد.

 

◄  برنامه تست زنی شماچطور بود؟

--  بااتمام امتحانات دانشگاه که دوسه هفته ای وقت مراگرفته بود شروع به زدن تست های سال های قبل (ازسال 76به بعد)کردم. تست هارادرزمان بندی خود میزدم وبعد پاسخهاراچک می کردم.این مدت چهل روزی طول کشید ودرطی این مدت به طور خالص حدود 7ساعت درروز درس می خواندم. البته برای این کار مجبور بودم که  کمتر درسرکلاس ها حاضر شوم وعقب ماندگی هارا در تعطیلات عید جبران کنم.البته از دوره دروس هم غافل نمی شدم ودرشش هفته ای که وقت داشتم درسه مرحله دوهفته ای مطالب رادوره کردم وآماده تست زنی شده بودم.

 

◄  منابع شما چه بود؟

--  دردرسهای الکترومغناطیس ،مدار،ریاضی مهندسی ومعادلات ازجزوه های نصیر که دوستانم درسرکلاس نت برداری کرده بودنداستفاده کردم،دربقیه درسها هم جزوه های دانشگاهیم راخواندم بجز کنترل که کتاب آریازبرادرانی رامطالعه کردم.

 

◄ به نظر شما وقتی که به تست زنی اختصاص دادید،کافی بود؟

-- بله فکر می کنم وقت خوبی بود،البته شاید من درفکراختصاص زمان کمتری بودم ولی وقتی دردومین آزمون جامع  نصیر که نخستین آزمون آزمایشی من بود شرکت کردم فهمیدم که باید روی تست زنی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشم،البته متوجه ضعف خوددربرخی مباحث دروس (به ویژه دردروس مداروکنترل)شدم که آنهارا هم تاحدامکان برطرف کردم

http://alipower.blogfa.com/post-34.aspx

http://alipower.blogfa.com/post-34.aspx
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد