آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-
آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-

آموزش مونتاژ تابلو روان با ماژول های LED آماده-قسمت اول


آموزش مونتاژ تابلو روان با ماژول های LED آماده. چنانچه تمامی مراحل را به دقت و با توجه به تصاویر دنبال نمایید، در عرض چند دقیقه با اصول مونتاژ تابلوروان آشنا شده و بدون نیاز به دانستن علم الکترونیک و یا اصول برنامه نویسی قادر خواهید بود در عرض چند ساعت یک تابلو روان حرفه ای با کیفیت و با قابلیت های بسیار عالی بسازید.

www.tiva.in

 

آشنایی با ماژول های LED

در تصویر زیر دو عدد ماژول LED مشاهده می شود که یکی از سمت اصلی و دیگری از پشت در تصویر مشهود است.

www.tiva.in

ماژول های LED دارای مشخصه های فنی زیادی می باشند اما چند مشخصه مهم آنها را که لازم است حتماً بدانید در این بخش بررسی می کنیم.

مهمترین مشخصه رنگی است که ماژول LED تولید می کند. LED های مورد استفاده در ماژول ها ممکن است قرمز، سبز، آبی، سفید و یا ترکیبی از اینها باشند. در ماژول LED قرمز که در تصویر مشاهده می شود تنها از LED قرمز استفاده شده است.

www.tiva.in

در ماژول LED سبز تنها از LED سبز، در ماژول آبی تنها از LED آبی و در ماژول سفید تنها از LED سفید استفاده می شود. اینگونه ماژول ها را ماژول های LED تک رنگ می گوئیم که به ترتیب با علامت های اختصاری 1R و 1G و 1B و 1W نشان می دهند.

www.tiva.in

اما در ماژول هایی که قادر به تولید دو رنگ مختلف هستند و گاهی آنها را Dual می گویند از دو عدد LED استفاده شده است. اساس کار این ماژول ها به این صورت است که اگر یکی از این دو LED به تنهایی روشن شوند، به ازای هر کدام یک رنگ به خصوص تولید می شود و اگر هر دو LED با هم روشن شوند مشترکاً رنگ سومی را تولید می کنند. این ماژول ها اغلب از LED قرمز و LED سبز ساخته می شوند و با علامت اختصاری 1R1G نشان داده می شوند.

 

ماژول های دیگری هستند که از دو LED قرمز و یک LED سبز ساخته می شوند. گاهی نیز به جای LED سبز از LED آبی استفاده می شود. این ماژول ها سه رنگ مختلف را بسیار واضح تر از ماژول های Dual تولید می کنند و حتی قادر به تولید رنگ های دیگری هم هستند. اینگونه ماژول ها به اختصار 2R1G و 2R1B نامیده می شوند.

 

نوع دیگری از ماژول وجود دارد که آنها را RGB می نامند . در ساخت این مدل از ماژول ها از سه مدل LED استفاده شده است که یکی قرمز ، یکی سبز و دیگری آبی می باشد . این ماژول ها با استفاده از ترکیب رنگ های اصلی قادر به تولید طیف متنوعی از رنگ ها هستند.

 

در نهایت ماژول های دیگری ساخته می شوند که در آنها از دو LED قرمز، یک LED سبز و یک LED آبی استفاده شده است. این ماژول ها را با علامت اختصاری 2R1G1B نشان می دهند.

www.tiva.in

این ماژول ها قادر به تولید 16 میلیون رنگ می باشند و نسبت به ماژول های RGB رنگ های به مراتب بیشتری تولید می کنند. از ماژول 2R1G1B بیشتر برای ساخت تلویزیون شهری استفاده می شود.

 

مشخصه دیگری که در مورد ماژول های LED مهم است، دات پیچ یا Pixel Pitch است. دات پیچ فاصله مرکز تا مرکز پیکسل های ماژول است و معمولاً برحسب میلی متر بیان می شود. یک پیکسل در ماژول های تک رنگ از یک LED، در ماژول های Dual از دو LED مجاور هم، در ماژول های 2R1G و 2R1B و RGB از سه LED مجاور هم و در ماژول های 2R1G1B از کنار هم قرار گرفتن چهار LED تشکیل می شود. مثلاً دات پیچ ماژول قرمز در تصویر فوق 10 هست چون فاصله مرکز تا مرکز دو LED مجاور معادل با 10mm است.

 

مشخصه مهم دیگری که باید در مورد ماژول های LED در نظر داشت ابعاد آن است. ماژول های LED در ابعاد مختلفی نظیر 320mm*160mm و 160mm*160mm و 200mm*200mm و 256mm*128mm ساخته می شوند که باید بسته به ابعاد تابلو روان تعدادی از ماژول ها را در عرض  و تعدادی را در ارتفاع قرار داد تا به سایز مورد نظر رسید.

 

آخرین مشخصه ای که باید در نظر داشت میزان درخشندگی یا همان Luminance ماژول LED است. درخشندگی یک ماژول نشان دهنده میزان شدت نور بر حسب شمع در متر مربع است و واحد آن cd/m2 می باشد. این واحد در سیستم استاندارد SI به صورت Candela per Square Metre مشخص می شود. یکی از پارامتر هایی که در کیفیت یک ماژول LED مؤثر است و قیمت آن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد همین مشخصه می باشد.

منبع tiva.in

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد