آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-
آموزش تخصصی برق  -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه  09153715735

آموزش تخصصی برق -فیلم آموزشی و مستند - دانلود پایان نامه 09153715735

بزرگترین گنجینه فیلم های فارسی آموزشی برق- فیلم فار سی آموزش نرم افزارهای-DIGSILENT-MATLAB-FPGA-ARM-AVR-PLC-PROTEL-PROTUS-

مونتاژ تابلو روان-آموزش تابلو روان 4

مونتاژ تابلو روان

در این مرحله روش مونتاژ تابلو روان با ماژول های LED شرح داده می شود.

  Figure 1 نمایی از پشت یک ماژول LED قرمز رنگ با دات پیچ 10 را نشان می دهد. تنها مواردی که برای کار با اینگونه ماژول ها لازم است بدانید سه چیز است. هر ماژول دارای دو پورت 16 پین IDE است که آنها را هاب می گویند. هاب ها بر اساس پروتکل انتقال داده ای که دارند دارای مدل های مختلفی هستند. مدل هایی نظیر HUB-12 و HUB-8 در ماژول های LED به وفور استفاده می شوند. در ماژول مورد بحث ما از دو HUB-12 استفاده شده است که یکی از آنها ورودی و دیگری خروجی است. اصولاً هر ماژول یک هاب ورودی و یک هاب خروجی دارد. هاب ورودی اطلاعات را از ماژول قبل دریافت کرده و هاب خروجی اطلاعات را به ماژول بعد منتقل می کند.

 

هر ماژول همچنین دارای پورت دیگری است که ترمینال تغذیه نام دارد و برای اعمال جریان منبع تغذیه به ماژول استفاده می شود این ترمینال دارای دو پین است که یکی با علامت VCC و دیگری با GND مشخص شده است. ولتاژ مثبت منبع تغذیه را که با V+ نشان داده شده است را به کمک کابل تغذیه به پین VCC تمامی ماژول ها اتصال می دهند و ولتاژ صفر منبع تغذیه را نیز که با GND نشان داده شده است را به کمک کابل های تغذیه به پین GND تمامی ماژول ها اتصال می دهند.

www.tiva.in

اکنون مونتاژ تابلو را شروع می کنیم.

  

برای اتصال ماژول ها به یکدیگر، مطابق Figure 2 با کمک کابل های فلت و به صورت پشت سر هم همانند واگن های قطار، ماژول ها را به تعداد مورد نیاز در یک ردیف قرار می دهیم. توجه داشته باشد که هر کابل فلت، هاب خروجی ماژول سمت چپ را به هاب ورودی ماژول سمت راست متصل می نماید. بعد از اتصال تعداد ماژول های مورد نیاز در سطر اول، شروع به اتصال ماژول های سطر بعدی به یکدیگر می کنیم تا کلیه سطر ها ایجاد شوند. برای اطلاع از اینکه یک برد کنترل تا چه تعداد ماژول را راه اندازی می کند، به مشخصه پیکسل آن برد کنترل توجه کنید. در این آموزش برد کنترل مورد استفاده HD-S است و می تواند تا دو ماژول در ارتفاع و شانزده ماژول در عرض (سطر) را پشتیبانی کند چرا که مشخصه پیکسل آن برای تابلو تک رنگ معادل 512*32 پیکسل می باشد. یعنی یک تابلو  حداکثر تا ابعاد 5.12 متر عرض و 32 سانتی متر ارتفاع. در اتصال ماژول ها به یکدیگر دقت کنید که ماژول های موجود در یک سطر به ماژول های سطر دیگر هیچ ارتباطی با کابل فلت ندارند و فقط ترمینال تغذیه آنها به هم متصل است.

 

 

www.tiva.in

توجه داشته باشید که هاب خروجی آخرین ماژول در هر سطر به جایی متصل نمی شود و رها می شود. نکته دیگر اینکه همانند شکل فوق چنانچه لازم شد که تغذیه یک ستون از ماژول ها از ستون دیگری منشعب شود، با رعایت علامت تغذیه و با کمک یک زوج سیم برق 1.5 آنها را به یکدیگر متصل نمایید . توجه کنید که VCC را به VCC و همچنین GND را به GND وصل نمایید.

 

اکنون نوبت به اتصال برد کنترل به ماژول هاست. در Figure 2 به سمت چپ ترین ماژول در هر ردیف توجه کنید. هاب وردی هر یک از ماژول های ابتدای ردیف (سمت چپ ترین ماژول در هر ردیف) به برد کنترل وصل می شوند. در اکثر قریب به اتفاق ماژول ها از جمله ماژول موجود در تصویر از HUB-12 استفاده شده است. روی برد کنترل تابلو ممکن است هم HUB-12 و هم HUB-08 وجود داشته باشد اما با توجه به اینکه هاب ماژول مورد بحث ما HUB-12 می باشد، تنها از پورت هایی روی برد کنترل استفاده می کنیم که با HUB-12 مشخص شده اند.

با توجه به Figure 3 مشاهده می شود که کابل فلت ورودی از اولین ردیف تابلوروان (ردیف بالا) به هاب شماره یک از برد کنترل یعنی هابی که با علامت 1*12 مشخص شده وصل می شود . به همین ترتیب کابل فلت ورودی از ردیف دوم به هاب شماره دو از برد کنترل یعنی هابی که با علامت 2*12 مشخص شده است وصل می شود و به همین ترتیب برای ردیف های بعدی این روال تکرار می گردد. اگر در حین کار متوجه شدید که کابل های فلت برای اتصال به برد کنترل کوتاه هستند، می توانید به کمک یک تکه کابل فلت 16 رشته ای به طول لازم و دو عدد کانکتور IDE خودتان کابل فلت بسازید.

www.tiva.in

توجه: کابل فلت را از سمتی به برد کنترل متصل کنید تا سر بالای هاب روی ماژول LED با مثلث کوچک هاب روی برد کنترل منطبق گردد. در تصویر فوق این مثلث کوچک را کنار هر هاب مشاهده می کنید.

ترمینال های منبع تغذیه نیز در Figure 3 قابل مشاهده است که به ترتیب از سمت چپ بررسی می کنیم.

www.tiva.in

دو ترمینال اول را به دوشاخه ای متصل می کنیم که قرار است به برق شهر وصل شود. جابجا بستن این دو ترمینال مشکلی ایجاد نمی کند. ترمینال بعدی که با علامت زمین مشخص شده را نیازی نیست به جایی متصل کنید. سه ترمینال بعدی که با علامت COM نشان داده شده اند در واقع خط تغذیه صفر هستند که باید به ترمینال GND روی ماژول ها و برد کنترل متصل شود. این سه ترمینال با هم تفاوتی ندارند و همگی یکی هستند و برای راحتی کار در سیم بندی سه عدد ترمینال منظور شده است. سه ترمینال بعدی که با علامت V+ نشان داده شده اند ولتاژ 5V+ یا همان VCC هستند که باید به ترمینال VCC روی ماژول ها و ترمینال مثبت روی برد کنترل متصل شوند. این سه ترمینال نیز با هم تفاوتی ندارند.

 

برای برنامه ریزی تابلو با کمک یک کابل که یک سر آن پورت COM نری و سر دیگر آن پورت COM مادگی است، برد کنترل را به کامپیوتر متصل کنید. این کابل تنها سه اتصال دارد که به شرح زیر می باشد. از پورت COM نری به پورت COM مادگی به ترتیب پین 5 به 5 و پین 3 به 3 و پین 2 به 2 متصل می باشد.

www.tiva.in

این کابل را خودتان می توانید بسازید و یا می توانید یک کابل RS-232 استاندارد از بازار تهیه کنید.

www.tiva.in

الکترونیک سبزوار-esabzevar.ir

منبع : تیوا الکترونیک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد